29/12-2013

Jag vet varför jag mådde som jag mådde igår, hade ju glömt mina antidepressiva på morgonen. Tänk att en liten tablett kan göra så mycket !?
Men än idag är ångesten där tror att det kan vara eftersom jag glömde tabletten så har varit utan den i över 24 timmar och det sätter väl sina små spår på lilla mig.
Jag önskar att en del människor kunde ta lite mer ansvar, för ibland förstår jag inte hur en del människor tänker..
Imorgon ska vi in och handla, och förhoppningsvis hinner vi ta en snabb tur till Karlskoga och jag hoppas att jag hittar en bra julklapp till David, hatar att vara ute i sista minuten som jag är varje år.. Så typiskt mig!..

Vill även åka till Vänersnäs snart och bara få andas in luften och höra min pojkväns hjärtslag!

Hur är det med min paniksyndrom då? Jo den finns där bakom mig och förföljer mig som en skugga redo att attackera när jag minst annar det. Önskar att jag hade hunnit med Rehab innan så att jag hade fått Verktygen för att kunna hantera den. Trodde att man kunde få bort panikångesten och aldrig mer se den. Men tydligen kommer den alltid bäras med mig och komma en del dagar. Kanske inte lika ofta som nu, men den kommer ju komma när jag är stressad eller helt enkelt när kroppen säger ifrån och ser varningstecken.
ska ju även börja med en ångestgrupp kanske nu till det nya året. Men vet inte om jag är redo? är ju fortfarande rädd för en del människor och grupper är något som skrämmer mig och har gjort sedan jag var liten, Men vi får se hur det blir för det är ju bara människor som har samma problem som jag som man kan dela erfarenheter med.
vet inte heller när jag ska få tid till betendeterapin eller vad det hete.
Men en dag kanske jag också kan leva ett rätt så normalt liv som det bara går.

Idag blir det porterstek, potatis och brun sås, smaskigt !!

Nu ska jag dra mig! / FannyWanberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0